Recenzie film: The Iron Lady (2011)

Regia: Phyllida Lloyd

Scenariu: Abi Morgan

Distribuţia: Meryl Streep, Jim Broadbent, Alexandra Roach,Iain Glen

După lupte seculare care au durat  câteva luni, m-am uitat şi eu la Iron Lady, deşi nu mă interesează politica deloc şi nu ştiam nimic despre Margareth Tatcher, doar că a fost prim-ministru. Şi trebuie să spun că, deşi nu mi-a plăcut filmul, Meryl Streep nu m-a dezamăgit şi înţeleg de ce a luat iar Oscarul. Nu ştiu cum se poate transpune aşa în pielea personajelor ei, e ceva ce ţine de mult mai mult decât de machiaj, de schimbarea vocii sau de accentul britanic.

Despre film nu pot spune prea multe. E vorba despre Margareth Tatcher la bătrâneţe, care are tot felul de flashback-uri despre viaţa ei, cum a ajuns din fiica unui băcan cea mai importantă femeie din politica Marii Britanii. Între timp, s-a căsătorit cu iubirea vieţii ei, Denis, un bărabt diametral opus ei: mereu cu zâmbetul pe buze şi pus pe glume şi care acceptă că ea va pune mereu cariera înainte lui şi a celor doi copii ai lor.

Sinceră să fiu, m-a cam dezamăgit ideea asta cu flashback-urile pentru că, eu fiind cineva care nu ştie nimic despre Thatcher, n-am aflat mare lucru. Mi-ar fi plăcut o detaliere a vieţii ei în locul momentelor de la bătrâneţe, în care îşi închipuia că vorbeşte cu soţul ei mort. Am înţeles că scopul filmului era să o mai umanizeze pe "doamna de fier", însă pe mine nu m-a interesat deloc acest aspect.

În schimb, pentru Meryl Streep merită să te uiţi la orice. E doar umila mea părere de amatoare de filme şi atât. Şi, până la urmă, scenele cu Denis sunt foarte simpatice. Exact ca un cuplu de bătrânei care se tachinează pentru că încă se mai iubesc. Ceilalţi actori mă tem că nu prea se remarcă, pentru că ăsta nici nu a fost scopul filmului. Personajul lui Streep a fost menit să strălucească şi exact asta şi face.