Recenzie film: Gone (2012)-filmul săptămânii la Mediaş

Regia: Heitor Dhalia

Scenariu: Allison Burnett

Distribuţia: Amanda Seyfried, Daniel Sunjata, Jennifer Carpenter, Sebastian Stan, Wes Bentley

Gone este un film salvat în mare parte datorită distribuţiei. Din punctul de vedere al scenariului, mi s-a părut slab pentru că îi lipseşte originalitatea şi elementul surpriză de la final,ca să nu mai spun de faptul că personajele principale au un comportament demn de Familia Simpson în cel mai bun caz.

Jill este o tânără care a fost răpită de un psihopat şi care a reuşit să scape înainte ca el să ucidă. Strike one: cât de tăntălău să fii ca şi criminal în serei dacă o fată slăbuţă îţi dă una în cap cu nişte oase (!) şi pici ca musca în oţet. Problema lui Jill este că nimeni nu o crede, nici măcar poliţia, pentru că nu au găsit răni defensive şi urme de ADN pe ea. Strike two: o fi stat de nebună în pijama prin pădure şi s-a tăvălit prin pământ de plăcere, nu? În schimb, este trimisă la un spital psihiatric. Timpul a trecut şi Jill tot mai trăieşte cu frica în sân pentru că ştie că psihopatul e încă liber şi ea e singura fată care i-a scăpat. Într-o noapte, pe când Jill era la serviciu, sora ei, Molly dispare din casa pe care o împărţeau amândouă şi Jill e convinsă că e mâna criminalului care s-a întors după ea.

Merge din nou la poliţie şi ăia îi spun că cine ştie pe unde o fi sora ei, dar că nu trebuie să îşi facă griji. Da, la mine e 3 dimineaţa acum când scriu aceste rânduri şi-s în pijama. Ce-ar fi să mă duc la o plimbare prin Greweln fără să-i spun soţului şi fără măcar să las un amărât de bilet? Văzând că nimeni nu o crede şi nu o ajută, Jill încearcă să o găsească pe Molly pe cont propriu.

În privinţa criminalului, cunoscând cum e treaba cu aceste thrillere de duzină i-am suspectat de la început pe toţi: pe iubitul lui Molly, pe cei doi poliţişti (sau ar trebui să le spun cei doi Garcea), pe clienţii lui Jill de la restaurantul unde lucra, pe everybody in the casa mare, ce mai. M-a deranjat că am aflat cine era criminalul când mai era vreo jumătate de oră din film, că mi-ar fi plăcut să fie surpriza de la final, dar pot să vă spun că nu era cine credeam eu. Pariasem pe altcineva. Oh,well.

Cred că după ce v-am spus pen scurt povestea, v-aţi convins că subiectul nu e cine ştie ce şi în loc să mă ţină în suspans, filmul chiar m-a amuzat. Au fost părţi în care râdeam de cât de proşti erau poliţiştii ăia sau de cât de fraieră era Jill.

Ca să nu fiu răutăcioasă, este şi o parte bună. Amanda Seyfried este una dintre actriţele mele preferate din noua generaţie şi mi se pare că se descurcă admirabil cu scenariul cu care a trebuit să lucreze. Este o prezenţă foarte plăcută, nu doar pentru că e o tipă frumuşică, ci şi pentru că mi se pare foarte talentată. Cum am zis, părerea mea. Sper să aibă parte de un film care să o transfome într-un superstar.

Filmul rulează la Cinema Mediensis în perioada 18-24 mai de la orele 16.00, 18.30 şi 21.00.

Nerecomandat minorilor sub 15 ani.