Recenzie film: Bel Ami (2012)

Regia: Declan Donnellan, Nick Ormerod

Scenariu: Guy de Maupassant (roman), Rachel Bennette

Distribuţia: Robert Pattinson, Christina Ricci, Uma Thurman, Kristin Scott Thomas

Cum săptămâna aceasta nu am avut timp de filme şi chiar îmi pare rău că n-am apucat să pezint nici filmul săptămânii la Mediaş, măcar m-am uitat la un film pe care îl aşteptam de anul trecut. Am citit romanul lui Maupassant şi mi-a plăcut mult la momentul respectiv pentru că Georges Duroy mi s-a părut un personaj mereu actual fiindcă în orice societate din orice perioadă vor exista oameni care sunt gata să facă orice pentru a se ridica din sărăcie şi pentru a ajunge undeva. Mă bucur să vă spun că filmul măcar respectă acţiunea romanului, fără înflorituri , fără final modificat şi fără astfel de "floricele" caracteristice la Hollywood.

Georges Duroy este un băiat de la ţară, care a luptat în armată şi care acum nu îşi găseşte rostul.

Marele lui noroc este că se întâlneşte cu un fost coleg ofiţer, Forrestier, care a ajuns un om bogat şi care lucrează la un cunoscut ziar francez. Din milă, Forrestier îl invită la cină, unde George o cunoaşte pe frumoasa lui soţie, Madeleine şi pe prietenele ei. Madeleine este o femeie foarte inteligentă şi conştientă că trăieşte într-o lume a bărbaţilor, însă ştie foarte bine că pentru a-şi atinge scopurile trebuie să îl împingă de la spate pe soţul ei. Ea îi propune să îl angajeze pe Georges la ziar ca să scrie despre aventurile lui în deşert şi chiar se oferă să îl ajute cu articolul. Până la urmă, Madeleine este cea care transformă experienţele lui Georges într-un articol foarte "artistic" şi chiar îi dă câteva sfaturi bune. Îl previne că nu o interesează rolul de amantă şi îi spune că prietenea ei, Clotilde îl place şi are soţ mai mereu plecat şi că, dacă vrea să ajungă cineva trebuie să o cucerească pe Virginie Walters, pentru că soţul ei este un o influent.Georges îi ascultă sfaurile orbeşte şi, în curând articolele lui au succes şi i se măreşte leafa, începe o aventură cu Clotilde şi se asigură că e şarmant cu toate doamnele neglijate de soţii lor.

Nu vreau să spun ce se întâmplă mai departe, în caz c nu ştiţi despre ce e vorba, pot doar să spun că Georges este atras în tot acest iureş cu înalta societate şi cu banii, încât uită să fie OM înainte de toate şi să mai asculte şi de inima lui.

Robert Pattinson nu mi s-a părut cea mai bună alegere pentru rol, pentru că ar fi trebuit să joace rolul unui tip extrem de şarmant, acesta fiind principalul lui atu, însă nu reuşeşte. Trebuia ca noi, spectatorii, să simpatizăm cu Georges în prima parte a filmului în ciuda tuturor uneltirilor sale, dar asta nu s-a întâmplat şi ştii de la bun început că Georges Duroy ăsta e o lichea când îl vezi aşa, cu dinţii încleştaţi şi cu privirea aia maniaco-depresivă. Pe Christina Ricci nu mi-o puteam imagina în rolul zglobiei Clotilde, însă m-am înşelat şi chiar a fost preferata mea din tot filmul. De asemenea, Uma Thurman face şi ea un rol bun.

De remarcat şi decorurile şi costumele, se vede că s-a lucrat cu atenţie, iar faptul că s-a filmat în Budapesta mi se pare un mare plus.

De recomandat dacă vă plac filmele de epocă sau dacă v-a plăcut romanul lui Guy de Maupassant.