Recenzie film: The Avengers (2012)

Regia: Joss Whedon

Scenariu: Joss Whedon, Zak Penn, Stan Lee (comics), Jack Kirby (comics)

Distribuţia: Robert Downey Jr, Chris Evans, Mark Ruffalo, Chris Hemsworth, Scarlett Johansson, Jeremy Renner, Samuel L Jackson, Gwyneth Paltrow

Cred că aproape fiecăruia din noi îi place un film bun cu un supererou. Şi ce poate fi mai bun decât un supererou? Exact, o şacă întreagă. Eu am avut şi avantajul să văd filmul cu ochi proaspeţi pentru că nici nu am citit benzile desenate şi nici nu am văzut alte filme cu personajele Marvel, aveam idee de ele doar din trailerele de la precedentele filme. Mă aşteptam să nu înţeleg mare lucru din acţiune, dar n-am avut probleme pentru că nu se pune accentul pe trecutul supereroilor.

Povestea este un clasică a acestui gen: cei de la NASA, mai precis organizaţia SHIELD au descoperit o energie extraterestră care reprezintă totodată şi un portal către o altă planetă. Loki (zeul ăla din cultura scandinavă sau whatever) reuşeşte să treacă prin portal şi fură energia respectivă (care e sub forma unui cub luminos) cu intenţia la fel de clasică de a domina Terra. Ce le-o fi plăcând atât planeta noastră nu ştiu. Sau ba ştiu, că după ce scapi de oamenii de pe ea, Terra e un loc mişto.

În fine. Loki se foloseşte de energia respectivă pentru a-l controla pe agentul Barton şi pe un doctor de la laboratorul SHIELD care să îl ajute cu planurile sale.

Agentul Fury îşi dă seama că singura modalitate pentru a scăpa de Loki este să refacă echipa Avengers, practic toţi nişte supereroi. El o contactează pe Văduva Neagră pentru a-l ajuta. Echipa este formată din Iron Man (bogătaş, egocentric,extrem de inteligent), Captain America (soldat rămas îngheţat timp de 70 de ani şi astfel dobândind superputeri) şi Hulk (un doctor expus din greşeală la raze gamma).Cei 4 îl capturează dubios de repede pe Loki şi apare şi fratele lui, Thor în peisaj. Thor (zeu scandinav alea-alea) iubeşte planeta noastră şi vrea să o protejeze aşa că se alătură echipei Avengers. Singura problemă cu echipa asta este că membrii ei nu prea se au la inimă, lucru de care Loki vrea să profite pentru a-i dezbina.

La început, mă cam enervu scenele statice, de dialog dintre personaje. Nu ştiam de ce are filmul peste 2 ore şi apoi am văzut că nu sunt numai bătăti şi efecte speciale, ci şi scene în care personajele noastre se ceartă. Mult. Mă gândeam că la ce trebuie atâta vorbărie, dar apoi mi-am dat seama că scopul era ca să le cunoaştem mai bine caracterul. În filmele de acţiune, de multe ori nu ştim mai nimic despre personajele principale pentru că se pune accentul doar pe ceea ce fac. În The Avengers, în schimb, începi să le cunoşti firea şi cam şti la ce să te aştepţi din partea lor, ce vor spune sau ce vor face.

Distribuţia este una reuşită, sunt actorii care au apărut şi în filmele anterioare în pielea acestor personaje (mise pare că doar Mark Ruffalo e nou în peisaj). Cei care mi-au furat ochii sunt, cu siguranţă, Robert Downey Jr şi Mark Ruffalo. Downey e mereu ironic, mereu pus pe glume şi incredibil de arogant, aşa cum îi stă cel mai bine, iar Ruffalo mi s-a părut mereu genul de actor care străluceşte în rolurile secundare şi se pricepe să îşi construiască personajele. Având în vedere că nu e un pachet de muşchi, nu ştiam cum ar putea fi el Hulk, însă mi-am dat seama că reuşeşte să redea exact personalitatea pe care m-aş fi gândit că o are Hulk, chiar dacă nu are şi fizicul necesar. Pe lângă actori, îmi place şi regia lui Joss Whedon. Tipul se pricepe când e vorba de lucruri supranaturale şi nu mă refer aici doar la serialul Buffy, spaima vampirilor.

The Avengers are de toate: acţiune, multe scene haioase, o distribuţie bună, un scenariu închegat, este filmul la care poţi merge şi cu gaşca de prieteni şi cu iubitul sau iubita, pentru că se găseşte câte ceva din fiecare pentru toată lumea.