Recenzie serial : Titanic (2012)

El de fapt nu e serial, săracul, dar fiind vorba despre o miniserie, presupun că tot aici se încadrează. Anul acesta este anul Titanicului. Având în vedere că duminică sunt fix 100 de ani de la scufundarea vasului din 1912, anul acesta am avut parte de o relansare a capodoperei( da măi, e o capodoperă) lui James Cameron şi de o miniserie produsă în Anglia. Nu mă obosesc să vă scriu actorii, pentru că n-am auzit de ei şi dacă nu eşti pasionat de televiziunea britanică mă îndoiesc că au vreo relevanţă pentru cineva. Aşa mi-s eu mai incultă de felul meu, ce vreţi?

Am înţeles că miniseria are 4 episoade. Eu am văzut 3, că atâtea au apărut deocamdată. Şi alea pe sărite. Mă aşteptam la mai mult. Nu mă aşteptam la ceva pe măsura filmului, nici actorii nu-mi displac, în schimb scenariul mi se pare varză. Ideea cred că le-a părut bună în teorie, însă practica le-a dat bătăti de cap. Avem o mulţime de personaje, din toate clasele sociale: nobili, bogătaşi, servitori, servitorii bogaţilor, oameni săraci lipiţi pământului, cam tot ce vrei. Scenariştii s-au gândit ei să prezinte scufundarea Titanicului din perspective diferite, în funcţie de personaje. Adică, în primul episod am urmărit scenele cu o familie a nu ştiu cărui lord care avea o soţie înfumurată de nu-i ajungeai nici cu prăjina la nas. Ei aveau o fată mai emancipată de felul ei pentru acea periodă şi s-a îndrăgostit de un tip care nu corespondea standardelor părinţilor. Pe urmă, servitorii celor de la clasa I au micile lor ciondăneli, întocmai ca şi stăpânii. Pe urmă, alt tip care se tot dă bine pe lângă lordul despre care v-am zis (scuze că n-am reţinut nici un nume) spre disperarea nevestei care nu suportă să-l vadă cât e de linguşitor. Pe urmă Guggenheim care era pe vas cu o amantă din Franţa pe care toate doamnele o evitau. Buf, aisbergul şi vedem că relaţiile dintre personajele de până acum sunt total diferite decât credeam, odată aflate în faţa morţii.

Episodul doi: o luăm de la început cu călătoria, de data asta cu o familie săracă ce se strecoară pe vas în căutarea unei vieţi mai bune în America. Un italian ce se angajează chelner pe vas şi flirtează cu o servitoare. Inginerii şi constructorii Titanicului care se ceartă în privinţa numărului de bărci de salvare. Buf, aisbergul, la revedere.

Şi tot aşa. Cred că în fiecare episod, vom vedea scufundarea Titanicului din perspectiva diferitelor personaje, iar la final vedem cine a supravieţuit şi cine nu. Pe mine personal m-au cam plictisit scenele repetitive, multitudinea de personaje (de aceea nici nu am reţinut cum îi cheamă) şi faptul că ştiam deja că episodul se va încheia după ce vasul se loveşte de aisberg.

Eu una nu recomand această miniserie, nu mi se pare cu nimic diferită faţă de restul filmelor care au ca temă Titanicul. Eventual, numai dacă sunteţi fani înrăiţi şi vă pasionează tot ce are legătură cu catastrofa din 1912.

P.S. Apare şi Dragoş Bucur în rolul lui Peter Lubov.