Recenzie film: Contraband (2012)-filmul săptămânii la Mediaş

Regia: Baltasar Kormákur

Scenariu: Aaron Guzikowski, Arnaldur Indriðason(versiunea islandeză a filmului), Óskar Jónasson(versiunea islandeză a filmului)

Distribuţia: Mark Wahlberg, Ben Foster, Lukas Haas, Kate Beckinsale, Giovanni Ribisi

Cred  că titlul este mai mult decât sugestiv pentru acest film. Chris Farraday este un contrabandist cu "vechime". De la droguri, la arme, la maşini de lux sau la bani falşi, Chris ştie cel mai bine cum se trece graniţa cu astfel de bunuri. Acum, Chris are o soţie şi doi copii şi s-a retras din afacere.

Din păcate, fratele soţiei sale, un puşti de-a dreptul prostănac s-a apucat de trafic de droguri şi a pierdut marfa unui boss din mafia drogurilor, Tim Briggs. Briggs e perfect conştient de legătura dintre puşti şi Chris şi îi spune lui Chris că trebuie să-l despăgubească pentru marfa pierdută, altfel îi omoară familia. Chris este nevoit să aducă în ţară nişte bani falşi fabricaţi în Panama şi pentru asta se angajează pe un vas comercial, alături de cumnatul lui şi de un prieten foarte bun, Danny. Altui prieten, Sebastian, îi cere să aibă grijă de familia lui cât timp e plecat pe vas. Ajunşi în Panama, Chris şi Danny au probleme cu găsirea încărcăturii de bani falşi, pentru că cel cu care vorbiseră nu avea ceva de calitate, aşa că trebuie să se reorienteze.

Între timp, acasă, Sebastian nu e tocmai amicul de nădejde pe care îl credea Chris.

Mark Wahlberg face un rol aşa cum ne-a obişnuit deja în celelalte filme de acţiune în care a jucat, nu am nimic să îi reproşez. Giovanni Ribisi este unul dintre cei mai cameleonici actori pe care îi cunosc şi se achită cu brio de rolul de traficant dur, iar Kate Beckinsale...Ei bine, e Kate Beckinsale, nu mai are nevoie şi de altceva, ajunge simpla ei prezenţă.

Filmul mi s-a părut destul de interesant, atât cât mă pricep la filmele de acţiune. Are şi ceva răsturnări de situaţie, urmăririle şi împuşcăturile caracteristice şi din filmul ăsta măcar am înţeles care era plotul. Probabil că fanii filmelor de acţiune nu vor fi dezamăgiţi.

Filmul rulează la Cinema Mediensis în perioada 16-19 aprilie, de la orele 16.00, 18.30 şi 21.00

Nerecomandat minorilor sub 15 ani