Recenzie film: Battleship (2012)

Regia: Peter Berg

Scenariu: Erich Hoeber, Jon Hoeber

Distribuţia: Alexander Skarsgard, Liam Neeson, Taylor Kitch, Brooklyn Decker, Rihanna, Peter MacNicol

Recunosc din start că m-am uitat la filmul ăsta pentru Alexander Skarsgard (îl iubesc ca o şcolăriţă cuprinsă de hormoni) şi ca să văd cum a fost Rihanna ca actriţă. Ambele aspecte leam bifat: Alexander e fermecător ca întotdeauna, mai ales că acum l-am văzut în uniformă şi Rihanna a fost chiar...drăguţă. Adică mi-a plăcut de ea, nu pot să mă pronunţ dacă e talentată sau nu, pentru că nu ai ce pretenţii să ai de la un film în care s-a pus mult accentul pe partea de acţiune şi pe efectele speciale.

Începutul a fost cam lent, în sensul că vreo 20 de minute a durat până am intrat în subiect. Personajul principal este Alex Hopper(de ce toţi cei care joacă roluri de rookies au nume ciudate?), un fel de pierde-vară. Fratele lui mai mare, Stone este comandant în marină şi îl obligă să se înroleze şi el ca să înveţe ce înseamnă disciplina. Alex este îndrăgostit de Samantha, frumoasa fiică a amiralului Shane şi chiar are de gând să o ceară de nevastă. Singura problemă este că amiralul nu are o părere prea bună despre Alex şi probabil că l-ar arunca în ocean dacă ar şti că are e gând să îi devină ginere. Stone, Alex şi amiralul fac parte dintr-o misiune care se anunţă a fi floare la ureche, tocmai în timp ce NASA descoperă o planetă nouă care pare să aibă condiţiile necesare existenţei unor fiinţe. Din senin, pe Terra încep să cadă obiecte ciudate, care nu sunt nici meteoriţi, nici rachete nucleare. Evident, obiectele cad în Pacific, exact unde se află ofiţerii noştri.

În paralel, toată lumea e în alertă. Ce vor extratereştrii de pe planeta asta nouă şi cum putem scăpa de ei? brusc, toate animozităţile dintre şefii de state dispar şi toată lumea face front comun împotriva duşmanului.

Despre distribuţie, ce să spun? Taylor Kitch are rolul principal şi cu toate acestea nu  prea credibil în pielea unui erou care salvează lumea de o catastrofă şi Alexander Skarsgard îi cam fură showul. Nu ştiu dacă asta a fost intenţia scenariştilor sau e doar părerea mea, dar pare că Alex e mereu împins de la spate de fratele mai mare. Liam Neeson, numai de bine. Filmul nu e în nici un caz o capodoperă, dar face un rol bun, că altfel nu se putea şi îmi aminteşte de "socrul de coşmar" interpretat de De Niro.

Până acum, lumea nu e prea încântată de film. E clasica poveste a americanilor care se luptă cu un soi de invazie şi dau dovadă de mult eroism.Eu n-am o problemă cu asta. E genul de film la care merge să te uiţi într-o seară în timp ce ronţăi popcorn şi poţi să comentezi cu voce tare la toate fazele alături de prieteni (fără să deranjezi oamenii din sala de cinema, totuşi!).