Recenzie film: American Reunion (2012)

Regia : Jon Hurwitz, Hayden Schlossberg

Scenariu: Adam Herz, JonHurwitz, Hayden Schlossberg

Distribuţia: Jason Biggs, Alyson Hannigan, Chris Klein, Tara Reid, Seann William Scott, Mena Suvari, Jennifer Coolidge, Eugene Levy

Yaaaaaay! Gaşca nebună din American Pie, originalul din 1999 s-a întors pe marile ecrane şi toată lumea a spus "prezent". Şi când spun toată lumea, chiar mă refer la toată lumea, chiar dacă Shannon Elizabeth apare doar spre final şi are câteva replici scurte. Mi-a fost teamă să nu fie un film slab, să nu îmi lase un gust amar, chiar dacă distruţia era cea din primele trei filme, dar nu. American Reunion este pentru mine adevărata continuare şi-l consider al patrulea film din serie, nu al şasea, pentru că celelalte două porcării care se leagă de numele American Pie nici nu merită amintite.

Toată gaşca se întoarce în oraşul natal pentru o reuniune, după 13 ani de la absolvire. Jim şi Michelle sunt părinţii unui băieţel şi au ceva probleme în relţia lor de cuplu, Oz e mare vedetă la un canal de sport şi are o relaţie cu o piţipoancă oarecare, Kevin e şi el căsătorit, Stifler lucrează ca broker şi îşi urăşte slujba, iar Finch e mereu pe drumuri şi în continuă explorare de noi teritorii şi la propriu, şi la figurat. Ajuns în casa părintească, Jim se chinuie să îşi facă timp şi pentru foştii colegi, şi pentru soţie, şi pentru simpaticul lui tată rămas văduv. Chiar şi aşa, se trezeşte că vecina lui cea frumuşică, de care avusese grijă când era mică a pus ochii pe el. Heather, iubirea lui Oz din liceu vine şi e a la reuniune cu iubitul ei doctor, dar între ea şi Oz e clar că mai există ceva sentimente. La fel se întâmplă şi în cazul lui Kevin şi al lui Vicky, însă deosebirea e că acesta are o căsnicie fericită. Nu putea lipsi mama lui Stifler (vă amintiţi de celebra expresie "Stifler's Mom", nu-i aşa?).

Nu prea am multe de povestit, e o comedie faină, care cred că merită văzută, mai ales că American Pie este unul dintre filmele unei generaţii din care fac şi eu parte, aşa că m-aş fi uitat şi numai ca să îmi amintesc cu drag de ei. Jason Biggs e la fel de amuzant ca şi în primul film, ajunge iar în fundul gol, ba chiar ne oferă şi ceva nuditate frontală de care eu m-aş fi putut lipsi. Alyson Hannigan, în schimb, putea face mai mult cu rolul ei de ţăcănită, dar probabil că au făcut-o mai matură, acum că e mamă. Chris Klein arată tot mai bine şi la el se vede ce schimbare s-a petrecut de la adolescentul ăşa înalt şi slăbănog din primul film. Tara Reid arată nesperat de bine, Mena Suvari are o freză mai ciudăţică, Thomas Ian Nicholas (Kevin) şi-a lăsat barbă, iar pe restul îi văd neschimbaţi.

American Reunion rulează din data de 6 aprilie în cinematografele din ţară.