Treceți la conținutul principal

Seria "Vampirii Sudului" de Charlaine Harris



Poate aţi observat că sunt mare iubitoare de cărţi fantsy şi dacă e vorba şi de vampiri, deja mi se aprind beculeţele. Revistele Bravo şi Bravo Girl apar împreună cu primele 4 volume din această srie la preţul de 11 lei, aşa că mi le-am luat şi eu. Să le cumpăr la preţ întreg nu mă lăsa inima. Trebuie să vă spun că am urmărit şi primele 4-5 episoade din True Blood, serialul care cică e făcut pe baza cărţilor, dar nu mi-a plăcut. Nu mi-au plăcut actorii absolut deloc. Anna Paquin mi se pare că încearcă prea mult accentul ăla sudist şi de multe ori exagerează, iar Stephen Moyer şi Alexander Skarsgard mă lasă rece. Şi în cărţile lui Charlaine Harris scrie că vampirii sunt irezistibili(măcar unii), însă Bill şi Eric din serial mi se par...un tip spălăcit şi unul şi mai spălăcit. E doar părerea, ştiu că tipii respectivi au multe fane care îi consideră sexy. Sincer, mai mult îmi place tipul care îl joacă pe fratele lui Sookie şi vârcolacul ăla pe care l-am văzut în nişte clipuri pe YouTube. Nu Sam de la bar, celălalt. presupun că îl cheamă tot Alcide, ca şi pe cel din cărţi.

În fine. Nu mă întind cu povestea, presupun că ştiţi despre ce este vorba. Sookie Stackhouse este o chelneriţă din Bon Temps, un mic orăşel din sudul SUA. Ea este mai deosebită pentru că este o telepată, adică poate citi gândurile oamenilor. Într-o bună seară îl cunoaşte pe vampirul Bill şi aproape imediat se înfiripă o poveste de dragoste pentru că Bill este primul bărbat ale cărui gânduri nu le poate citi Sookie. Odată cu relaţia pe care o începe alături de Bill, Sookie pătrunde în lumea supranaturalului, o lume care îi fusese necunoscuă, cu menade, teriantropi(oameni care îşi schimbă forma la lună plină), goblini, vârcolaci şi practic tot felul de creaturi despre care ea credea că există doar în poveşti. În lumea vampirilor există şi o ierarhie bine stabilită, aşa că Eric, şeful lui Bill vrea să se folosească de abilităţile ei, fără ca îndrăgostiţii să poată protesta. În plus, Eric este şi el foarte atras de Sookie. Pe lângă fiinţele supranaturale, Sookie are de furcă şi cu Sam, şeful ei care are şi el o anumită afecţiune pentru ea, Jason, fratele ei cel afemeiat şi care intră în tot felul de belele şi prietenele ei Tara şi Arlene.

Stilul lui Charlaine Harris nu m-a captat de la primul volum. Abia astăzi, când am terminat a treia carte a seriei, mi-am dat seama că a început să-mi placă cu adevărat şi de abia aştept ce o să se mai întâmple. Întâi şi întâi, m-au surprins scenele destul de numeroase de sex, ceea ce mi-a confirmat încă o dată că romanele fantasy chiar nu se adresează numai adolescenţilor. Apoi, aveam mari dificultărţi să o înţeleg pe Sookie. Fiind cărţi scrise la persoana întâi, nu mi-am dat seama cu adevărat cum e Sookie, că nu se apucă să spună "eu sunt o fată aşa şi pe dincolo". Pe Sookie am descoperit-o pe parcurs şi am îndrăgit-o. Deşi e foarte îndrăgostită de Bill, nu renunţă la independenţa ei, la orgoliu şi la toate lucrurile care o caracterizează doar de dragul unui vampir. Are şi ea momentele ei de slăbiciune, de exemplu îşi riscă viaţa să-l salveze pe Bill deşi el îi face ceva oribil(nu spun ce, că poate unii n-au citit), însă îmi place că totuşi se ţine tare. Şi vampirii lui Charlaine Harris nu sunt fiinţe crude care ucid cât ai clipi, dar nici nu sunt hippy-vampires care trăiesc numai cu sânge de animale sau sânge artificial şi strălucesc nestingheriţi printr-o poieniţă.

Comparaţia cu "Amurg" probabil că este una inevitabilă. Amurg este o poveste de iubire pe stilul clasic: el şi ea provin din lumi diferite şi dragostea învinge totul.Personajele lui Charlaine Harris mi se par mult mai realiste, fiecare personaj are şi părţi bune, şi părţi întunecate, iar relaţia dintre Bill şi Sookie este una cât se poate de normală. Bill nu face nu ştiu ce gesturi extravagante pentru Sookie, iar Sookie se simte atrasă de Eric, de Sam sau de Alcide(cam condusă de hormoni fata) şi n-are nici o problemă să se sărute că ei. pe rând, desigur.

Sper că editura Leda va decide să publice şi celelalte volume din serie împreună revistele Bravo. Tare aş vrea să am toată colecţia, dar la preţ întreg...slabe speranţe. Ştiu că le găsesc şi pe net în limba engleză, însă eu sunt old fashioned,îmi plac cărţile adevărate, nu nişte documente pe ecranul laptopului.

Aşadar, fanilor de fantasy, vă recomand cu căldură această serie de romane.

Comentarii

  1. .. chiar ma gandeam ca nu mai am ce citi :)) insa eu cred ca o sa aplic metoda "net", because money is kind of an issue at the moment...
    dar cand se aprind si beculetele mele, nu tine mult pana cand ma pun pe treaba :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie-mi spui Lacry? Numai eu stiu cum stau si balesc pe tastatura la toate titlurile alea de la Leda(editura asta are cele mai mutle carti fantsy de pe piat romaneasca-cel putin asa cred) pe urma vad pretul, imi amintesc de salariul meu minuscul, de rat de la banca si o las balta.

    RăspundețiȘtergere
  3. lasa, ca poate castigam noi la loterie cu un bilet unic cumparat la noroc chior, si ne facem propria biblioteca fantasy :)) eu gasesc synopsis la tot felul de carti mereu, si parca ma iau limbricii, ca simt ca trebuie s-o citesc =)) pe urma stau si ma enervez, ca nu toate le gasesc din cauza a copyright which is an idiot...

    RăspundețiȘtergere
  4. Apropo de asemanari cu Twilight...Am observat ca in Morti pana la apus(care a aparut in 2001)Sookie se indragosteste de Bill in mare masura pentru ca nu-i poate citi gandurile si se simte relaxata in prezenta lui. Si oare de ce se indragosteste Edward de Bella la 4 ani dupa Morti pana la apus? Pentru ca nu-i poate citi gandurile. Cam aiurea dupa parerea mea. Copy/Paste in proportie de 98%.

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, ai perfecta dreptate. Si chestia cu cititul, respectiv necititul gandurilor pare sa fie un laitmotiv preferat de autorii romanelor cu vampiri. Cat despre Twilight, desi imi plac cartile, recunosc ca Meyer s-a "inspirat" de la LJ Smith si de la Charlaine Harris.

    RăspundețiȘtergere
  6. Vor mai aparea inca 2 volume cu Bravo(deocamdata).

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Comentariile care contin cuvinte obscene sau sunt mesaje tip spam vor fi sterse imediat.

Postări populare de pe acest blog

Paletă farduri IDC Color Natural - dupe pentru Naked 3?

Am mai avut o experiență destul de neplăcută cu produsele IDC, care sunt disponibile pe elefant.ro. sunt foarte ieftine și se află frecvent la promoție, așa că am vrut să le încerc, însă până acum nimic nu m-a impresionat.
De data aceasta, voi face referire la această paletă de farduri. Se numește Natural, a costat la reducere 18 lei, nu mai rețin prețul ei normal, dar sincer, cam atât și merită. Produsele IDC Color sunt produse de către o firmă din Spania, Aquarius Cosmetic Group prin private labeling. Ce înseamnă private labeling? Înseamnă că o companie de cosmetice, în special produse de machiaj realizează designul produselor și eventual formularea acestora, iar apoi procesul de fabricație este subcontractat în China. elf face asta, BH Cosmetics face asta, Coastal Scents face asta, Morphe face asta și chiar și alte branduri mai prestigioase scot pe piață produse care sunt de fapt ”made in China”.
Această paletă este nu numai un produs fabricat foarte ieftin, ci și un produs care s…

Crema - minune Leac de-un veac

Dacă mai țineți minte, v-am povestit că de Crăciun am primit cadou acastă cremă naturală. Pe lângă faptul că are o prezentare foarte drăguță, este ambalată într-un recipient din lut și are un dop de plută în loc de capac, este realizată din ingrediente 100% naturale. Acum, nu știu dacă să cred neapărat povestea faptului că este o rețetă veche ”de un veac”, păstrată de o familie din Jiul de Munte, însă sunt foarte mulțumită de rezultatele pe care le oferă. Ingrediente: propolis, ceară de albine, rășină de conifere, sacâz, parafină și ulei de floarea soarelui presat la rece. Utilizări: hidratant, antiinflamator, dezinfectant, arsuri, răni, infecții ale pielii, cicatrizant, poate fi folosită după plajă, după bărbierit sau epilat, reduce senzația de mâncărime cauzată de insecte, poate fi folosită și ca balsam de buze. Un recipient conține 50 gr și costă 56 de lei, direct pe site-ul producătorului. Are un miros vag, specific produselor care conțin ceară de albine, culoarea galbenă și se ”to…

22 de filme cu și despre adolescenți

Dacă tot este weekend și n-am mai făcut de ceva timp topuri sau recomandări pentru filme ”la calup”, m-am gândit să vă ofer câteva idei de filme pe care le puteți viziona când aveți ceva timp liber. De asceastă dată, am ales filmele cu și despre adolescenți, pentru că sunt în mare parte comedii sau coedii romantice și se potrivesc pentru o după-amiază leneșă. Deși nu mai sunt nici eu adolescentă de ceva timp, aceste filme pot fi viizonate chiar și de către adulți, atâta timp cât nu aveți pretenția să vedeți ceva foarte calitativ sau performanțe actoricești deosebite.