Treceți la conținutul principal

Grotescul în filmele anilor 1960



Bine, e un titlu foarte pompos, pentru că n-am văzut decât două filme cu această tematică dar din ce am citit, era o modă în anii 1960 să fie folosite fostele mari glorii ale anilor 40-50 în astfel de roluri. A, nu bărbaţii, că doar ei îmbătrânesc frumos, ce naiba?femeile erau cele vizate. Şi vă dau un singur exemplu: Bette Davis şi Joan Crawford. Culmea e că, deşi studiourile nu doreau să finanţeze filmul marilor doamne ale marelui ecran de atunci, Acadademia a avut altă părere şi au existat nominalizări la Oscar.

Filmul despre care vreau să vă vorbesc este What Ever Happened to Baby Jane? Mă adresez mai mult amatorilor de filme vechi şi bune, dar poate ar trebui să ne mai uităm şi noi, profanii la filme aşa cum se făceau atunci, nu la tot felul de comedioare romantice răsuflate(guilty me).

Joan Crawford şi Bette Davis joacă rolurile surorilor Blanche şi Jane Hudson. În copilărie, Jane fusese o vedetă şi talentul ei nu a fost de ajuns şi pentru filmele de cinema atunci când a devenit o tânără domnişoară. pe deasupra, era şi răsfăţata tatălui celor două, pe caând Blanche era văzută ca un fel de Cenuşăreasă. Roata se învârte şi Blanche devine o veritabilă vedetă de cinema, dar cariera îi este curmată brusc de un accident în urma căruia rămâne invalidă. Toată lumea o bănuieşte pe Jane că şi-a lovit sora cu maşina din gelozie.

Timpul a trecut, iar Blanche şi Jane sunt două bătrâne care locuiesc destul de izolate într-un cartier liniştit din suburbii. Aproape toată acţiunea filmului se petrece în casa celor două suori, în care are loc un adevărat război. Blanche se află la cheremul surorii sale, fără prieteni sau contact cu lumea de afară, în afara unei servitoare care le face menajul. Jane, în schimb, prezintă toate semnele de demenţă şi îşi doreşte cu ardoare să retrăiască trecutul ei de star-copil. De aceea poartă şi acum părul blond prin în codiţe şi se machiază excesiv, de unde şi aspectul ei grotesc. Bette nu arăta chiar atât de rău în acea perioadă. de fapt, cred că s-a îngrăşat pentru rol sau avea o burtă falsă, pentru că am văzut poze cu ea chiar şi din anii dinaintea morţii şi nu era o femeie grasă. Contrastul dintre aspectul de hoaşcă bătrână şi comportamentul de fetiţă răsfăţată este de mare efect. Şi vă spun sincer, când îşi holbează ochii şi aşa renumiţi pentru că sunt mari şi mai bagă şi un rânjet de clovn din romanele lui Stephen King, nu este de mirare că a fost nominalizată la Oscar. Eu o apreciez foarte mult pe Bette Davis şi aici face un rol de zile mari.





Revenind la filmele cu bătrânele horror(aşa le spun eu), îmi permit să ataşez o listă pe care am găsit-o la un utilizator de pe imdb, tot cu filme care au acest subiect: nebunia, senilitatea, groaza.

Hush, Hush Sweet Charlotte (acesta l-am văzut şi eu, e foarte bun, cu o femeie care trăieşte în casa în care i-a fost ucis iubitul din tinereţe şi care o ia razna la apariţia unei tinere femei frumoase în oraş)
Lady In A Cage
Dead Ringer
Strait-Jacket
What Ever Happened To Aunt Alice?
I Saw What You Did
The Night Walker
Die Die My Darling!
Two On A Guillotine
Picture Mommy Dead

Ce preferinţe am şi eu, nu?

Later edit: aceste filme erau considerate "horror" la vremea respectivă. Pentru noi, obişnuiţi cu filmele pline de sânge şi capete care se rostogolesc prin cadru, n-aş spune că se mai aplică. de aceea şi look-ul actriţelor ar fi trebuit să inspire teamă. Pentru mine, sunt doar groteşti. Nu trebuie să îmi daţi dreptate , că nu sunt eu critic de film.

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Comentariile care contin cuvinte obscene sau sunt mesaje tip spam vor fi sterse imediat.

Postări populare de pe acest blog

Paletă farduri IDC Color Natural - dupe pentru Naked 3?

Am mai avut o experiență destul de neplăcută cu produsele IDC, care sunt disponibile pe elefant.ro. sunt foarte ieftine și se află frecvent la promoție, așa că am vrut să le încerc, însă până acum nimic nu m-a impresionat.
De data aceasta, voi face referire la această paletă de farduri. Se numește Natural, a costat la reducere 18 lei, nu mai rețin prețul ei normal, dar sincer, cam atât și merită. Produsele IDC Color sunt produse de către o firmă din Spania, Aquarius Cosmetic Group prin private labeling. Ce înseamnă private labeling? Înseamnă că o companie de cosmetice, în special produse de machiaj realizează designul produselor și eventual formularea acestora, iar apoi procesul de fabricație este subcontractat în China. elf face asta, BH Cosmetics face asta, Coastal Scents face asta, Morphe face asta și chiar și alte branduri mai prestigioase scot pe piață produse care sunt de fapt ”made in China”.
Această paletă este nu numai un produs fabricat foarte ieftin, ci și un produs care s…

Crema - minune Leac de-un veac

Dacă mai țineți minte, v-am povestit că de Crăciun am primit cadou acastă cremă naturală. Pe lângă faptul că are o prezentare foarte drăguță, este ambalată într-un recipient din lut și are un dop de plută în loc de capac, este realizată din ingrediente 100% naturale. Acum, nu știu dacă să cred neapărat povestea faptului că este o rețetă veche ”de un veac”, păstrată de o familie din Jiul de Munte, însă sunt foarte mulțumită de rezultatele pe care le oferă. Ingrediente: propolis, ceară de albine, rășină de conifere, sacâz, parafină și ulei de floarea soarelui presat la rece. Utilizări: hidratant, antiinflamator, dezinfectant, arsuri, răni, infecții ale pielii, cicatrizant, poate fi folosită după plajă, după bărbierit sau epilat, reduce senzația de mâncărime cauzată de insecte, poate fi folosită și ca balsam de buze. Un recipient conține 50 gr și costă 56 de lei, direct pe site-ul producătorului. Are un miros vag, specific produselor care conțin ceară de albine, culoarea galbenă și se ”to…

Calendare de advent 2016 cu produse cosmetice

De mult îmi tot doresc să îmi cumpăr și eu un astfel de calendar, fiindcă mi se pare că poate fi foarte drăguț să descopăr cât o nouă surpriză în luna decembrie, mai ales că eu sunt obsedată în legătură cu tot ce ține de sărbătorile de iarnă. Problema este că majoritatea acestor calendare sunt destul de scumpe, mai ales că poate nu toate produsele mi-ar plăcea și aș prefera să îmi cumpăr ceva ce știu sigur că mi-ar plăcea. Cu toate acestea, calendarele de advet sunt foarte tentante, iar în Marea Britanie și în SUA există foarte multe calendare, de la aproape orice brand.
Unele au apărut pe piață încă din octombrie. În cele ce urmează, mă voi referi doar la cele existente la noi pe piață, fie online, fie în magazine fizice. Nu mă refer și la diferitele seturi de Crăciun care au apărut deja peste tot, pentru că sunt altceva, ci strict la calendare. Așadar, din câte știu, cam aceste calendare de advent au apărut sau vor apărea și la noi pe piață.
Calendar Advent 2016 by Douglas - produse…