Movie review: Sherlock Holmes(2009)

Hmm...de ce a durat atât până să mă uit la Sherlock Holmes deşi i se făcuse publicitate şi era Robert Downey Jr în rolul principal, care se întâmplă să fie unul dintre cei mai talentaţi actori ai generaţiei sale? Poate pentru că am rămas cu sechele de la toate acele seriale britanice cu detectivi difuzate pe fostul Hallmark şi care pe mine mă plictiseau îngrozitor.

Săptămâna trecută, m-am uitat în sfârşit la acest film şi mi-a plăcut din prima. Să nu mai spunem că este primul film regizat de Guy Ritchie care chiar îmi place(mă refer aici la scenariu). Mi-a plăcut mult faptul că scenele "cu bătăi" erau redate cu încetinitorul atunci când Sherlock se gândea în avans cum vor decurge aacestea. Cred că sunt eu sadică sau ceva, pentru că îmi place să văd doi bărbaţi în toată firea cum îşi cară pumni :D Pe urmă, mi-a plăcut imaginea. Nu ştiu să folosesc termenii ăştia specifici filmului, dar mi-a plăcut felul în care arătau imaginile, adică îmi aminteau puţin de filmele cu Batman în ceea ce priveşte cromatica, mai ales în scena de final de pe schele.

Despre actori ce să vă spun? Foarte bine aleşi. Robert Downey Jr este ideal pentru rolul trăznitului Sherlok Holmes şi este completat de minune de Jude Law în rolul lui Watson. Se vede că au un fel de chimie. Despre Jude Law ce să spun? Deşi fizic nu mă atrage chiar deloc, are un anumit şarm care te face să îl îndrăgeşti(şi mă gândesc aici în mod special la rolul din Alfie). Rachel McAdams este una dintre actriţele care mie mi se par frumoase nu într-un sens clasic al cuvântului, ci pentru că au o anumită scânteie şi o prospeţime care se vede indiferent de rolul în care ar juca.

Văd că am tot vorbit verzi şi uscate şi nu v-am spus nimic despre scenariu. Holmes şi Watson lucrează la ultimul lor caz împreună, înainte ca Watson să se însoare(lucru pe care Holmes nu vrea să îl accepte deloc). Cazul este cel al lordului Blackwood, care a ucis nişte tinere pentru ritualurile lui satanice. Însă după ce Blackwood este spânzurat, apar dovezi cum că, de fapt, omul ar fi viu şi ar avea un plan ciudat, care implică alte crime şi magia neagră. Bietul Watson este atras mereu în planurile încurcate ale lui Holmes, care arde de nerăbdare să îl prindă pe Blackwood şi să îi descopere planurile. Şi cum o belea nu vine niciodată singură, Irene Adler, o vestită escroacă şi singura femeie pe care Holmes a iubit-o apare şi ea în oraş şi se pare că îi pune beţe în roate fostului ei iubit.

Un film recomandat şi pentru fete, şi pentru băieţi! ;-)